Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Детального плану території будівництва мультимодального терміналу з виробничо-перевантажувальним комплексом на території Белзької міської ради, Червоноградського району Львівської області (за межами населеного пункту)


16.03.2023
ПОШИРИТИ


Заява

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки

Детального плану території будівництва мультимодального терміналу з виробничо-перевантажувальним комплексом на території Белзької міської ради, Червоноградського району Львівської області

(за межами населеного пункту)

 

  1. Замовник СЕО

Белзька міська рада Львівської області (Львівська обл., Червоноградський р-н, м. Белз, вул. Савенка, 1, 80062).

ЄДРПОУ: 04055896

 

  1. Вид та основні цілі документу державного планування

Детальний план території є містобудівною документацією місцевого рівня, яка визначає функціональне призначення, параметри забудови земельної ділянки з метою розміщення об’єкту будівництва, формування принципів планувальної організації забудови, уточнення в більш крупному масштабі положень схеми планування території району, визначення планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами із дотриманням вимог містобудівного, санітарного, екологічного, природоохоронного, протипожежного та іншого законодавства, з метою залучення інвестицій згідно інтересів територіальної громади, заходів щодо реалізації містобудівної політики розвитку території, визначення містобудівних умов та обмежень забудови проектованої території.

Містобудівна документація «Детальний план території будівництва мультимодального терміналу з виробничо-перевантажувальним комплексом на території Белзької міської ради, Червоноградського району Львівської області (за межами населеного пункту)» розробляється на підставі Рішення №672 від 07.10.2022 року «Про надання дозволу на розроблення «Детального плану території будівництва мультимодального терміналу з виробничо-перевантажувальним комплексом на території Белзької міської ради, Червоноградського району Львівської області (за межами населеного пункту)».

Проект розробляється відповідно до:

-  Земельного, Водного та Лісового кодексів України;

-  Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;

-  Закону України «Про відходи»;

-  Закону України «Про охорону атмосферного повітря»;

-  Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»;

-  Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»;

-  Закону України «Про природно-заповідний фонд України»;

-  Закону України «Про екологічну мережу України»;

-  Закону України «Про охорону земель»;

-  Закону України «Про рослинний світ»;

-  Закону України «Про тваринний світ»;

-  Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»;

-  ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій»;

-  ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій»;

-  ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»;

-  ДСП - 173 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів»;

-  ДБН В.2.5-75:2013 «Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування»;

-  ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування»;

-  ДБН Б.1.1-14:2021 Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні.

Детальний план території розроблений в межах структурно-планувального елементу території населеного пункту, який має цілісний планувальний характер.

 

RADA Люба Ярославівна, [16.03.2023 21:13]

  1. Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів):

Територія, яка розглядається даним детальним планом знаходиться на території Белзької міської територіальної громади (за межами населеного пункту).

Белзька міська громада – територіальна громада в Україні, в Червоноградському районі Львівської області. Адміністративний центр – місто Белз.

Площа громади – 461,5 км², населення – 14 827 мешканців, з яких 11 598 – сільське населення, 3 229 – міське.

Проектом передбачено будівництво мультимодального терміналу з виробничо-перевантажувальним комплексом з влаштуванням на ділянках: адміністративно-офісних приміщень, закладів громадського харчування, комерційних приміщень, готелю, торгових комплексів, ФАПу, операторної АЗС, автомийки самооблуговування, зони заправки, пожежного депо, елеваторного комплексу, нафтобази, виробничо-складських приміщень V класу шкідливості, виробничо-складських приміщень VІ класу шкідливості, виробничо-складських приміщень ІІІ класу шкідливості, виробничо-складських приміщень ІІ класу шкідливості, контейнерного терміналу, території відкритого складування, рампи для завантаження, території вигрузки/загрузки, автостоянки для легкових та вантажних автомобілів, пожежної водойми, трансформаторної підстанції, пункту пропуску КПП, митного посту.

На наступних етапах проектування буде визначено чи проектовані об’єкти належить до переліку об’єктів планованої діяльності щодо яких законодавством України передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля.

  1. Ймовірні наслідки

а) Розробка Детального плану території може мати наступний вплив на довкілля та здоров’я населення, геологічне середовище, на флору та фауну.

Повітряне середовище.

Вплив планової діяльності на атмосферне повітря полягатиме у збільшенні кількості викидів забруднюючих речовин від стаціонарних та пересувних джерел під час будівельних та монтажних робіт та під час експлуатації проектованих об’єктів. При цьому в атмосферне повітря можуть викидатися речовини у вигляді твердих суспендованих частинок, оксид вуглецю, вуглецю діоксид, метан, оксиди азоту. Під час роботи двигунів внутрішнього згорання автотранспорту і спецтехніки в атмосферне повітря будуть викидатися вуглецю оксид, вуглецю діоксид, діазоту оксид, азоту діоксид, вуглеводні граничні С12-С19, суспендовані тверді частинки недиференційовані за складом (сажа), сірки діоксид, аміак, метан, бенз(а)пірен.

Зміни мікроклімату, що безпосередньо пов’язані з відсутністю активних масштабних впливів планової діяльності (значних виділень парникових газів, теплоти, вологи тощо) не відбудеться.

Водне середовище.

Вплив полягатиме в утворенні виробничих та господарсько-побутових стічних вод. Водопостачання та водовідведення проектованих об′єктів буде здійснюватися відповідно до проектних рішень. За умови дотримання чинного законодавства України при організації водокористування та водовідведення від проектованих об’єктів вплив на водне середовище оцінюється як допустимий.

Геологічне середовище.

Вплив на ґрунтовий покрив полягатиме у ущільненні та перенесенні ґрунтового шару на етапі будівництва. Потенційними джерелами забруднення ґрунтового середовища є випадкові проливи пального при користування транспортними засобами, а також акумулювання забруднювальних речовин з викидів у атмосферне повітря, нагромадження твердих побутових та виробничих відходів.

Негативні ендогенні та екзогенні процеси, явища природного та техногенного походження (тектонічні, сейсмічні, зсувні, селеві, зміни напруженого стану і властивостей масивів порід, деформації земної поверхні) не передбачаються.

б) На території опрацювання ДПТ відсутні об’єкти природно-заповідного фонду України.

 

RADA Люба Ярославівна, [16.03.2023 21:13]

в) Зважаючи характер планованої діяльності та проаналізований вплив проектних рішень, транскордонні наслідки реалізації проектних рішень детального плану для довкілля приграничних територій, у тому числі здоров’я населення, не очікуються.

 

  1. Розгляд альтернатив

Аналітичне дослідження основних соціально-економічних і демографічних тенденцій у ретроспективі останніх років та, відповідно, моделювання соціально-економічного ландшафту (взаємонакладання стійких у часі чинників впливу) дали можливість сформувати такі сценарії розвитку:

  1. Інерційний (песимістичний) сценарій розвитку. У разі незатвердження документа державного планування, а саме детального плану території, та відмови від реалізації будівництва, призведе до неможливості подальшого економічного розвитку. Цей сценарій може розумітися, як продовження поточних (найчастіше несприятливих) тенденцій щодо стану довкілля.

За даним варіантом подальший стабільний розвиток є очевидно проблематичним, і ця альтернатива веде до погіршення екологічної ситуації, неефективного використання земельних ресурсів, хаотичної забудови та вуличної мережі, погіршення ситуації в цілому.

  1. Сценарій раціонального розвитку. Зважаючи на державну політику в галузі енергозбереження, забезпечення екологічної безпеки, раціонального використання природних ресурсів, при будівництві об`єктів доцільно максимально повно використовувати сучасні високоефективні екоенергозберігаючі технології та матеріали, зокрема огороджуючі конструкції з мінімальним коефіцієнтом теплопровідності, сучасні альтернативні джерела енергії, інженерне обладнання з високим коефіцієнтом корисної дії, тощо.

Вибір проведено з урахуванням техніко-економічних міркувань та з урахуванням найбільш економного використання земель, а також соціально-економічного розвитку території.

  1. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

- доповіді про стан довкілля.

- статистичну інформацію.

- фонові та лабораторні дослідження стану довкілля.

- дані моніторингу стану довкілля.

- оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля.

- пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території.

З огляду на характер такого виду документації як детальний план, ключовим завданням у виконанні СЕО проекту є методи стратегічного аналізу, насамперед аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зав’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень детального плану.

Застосування цільового аналізу при проведенні СЕО дозволить встановити відповідність рішень детального плану території загальним цілям охорони довкілля та забезпечення безпечного для здоров’я та населення середовища існування.

 

RADA Люба Ярославівна, [16.03.2023 21:13]

  1. Заходи, для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Під час здійснення СЕО передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством. Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог.

В цілому, розроблений у відповідності до державних містобудівних норм, санітарних норм і правил, проект детального плану території не матиме негативних наслідків.

Для запобігання негативному впливу на довкілля від реалізації положень ДПТ необхідно дотримуватися заходів, для запобігання та пом’якшення наслідків проектної діяльності комплекс яких включає:

– дотримання рішень проекту детального плану території щодо раціонального використання території;

– дотримання параметрів планувальних обмежень, визначених санітарними нормами та екологічним законодавством для забезпечення діяльності існуючих та проектних будівель та споруд;

– влаштування необхідних огороджень будівельних майданчиків (охоронних, захисних або сигнальних);

– забезпечення акустичного режиму шляхом застосування будівельно-акустичних засобів захисту від шуму;

– контроль за точним дотриманням технології провадження робіт;

– інженерна підготовка при освоєнні територій, що зазнають впливу несприятливих природних процесів;

– впровадження спостережень за станом та прогнозуванням розвитку небезпечних геологічних процесів на території проектування (зсувні явища, просідання, карстоутворення тощо);

– моніторинг діяльності проектованих очисних споруд;

– забезпечення благоустрою території.

 

  1. Зміст звіту про стратегічну екологічну оцінку

Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку визначається статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» і складається з наступних розділів:

– зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;

– характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

– характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

– екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються детального плану території, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

– зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативного впливу на здоров’я населення, встановлені на державному та місцевому рівнях, що стосуються детального плану території;

– опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових, постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;

– заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;

– обґрунтування вибору виправданих альтернатив, якщо такі розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

– заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

– опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);

– резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.

 

RADA Люба Ярославівна, [16.03.2023 21:13]

  1. Орган до якого подаються зауваження та пропозиції

Белзька міська рада Львівської області (Львівська обл., Червоноградський р-н, м. Белз, вул. Савенка, 1, 80062).

 

  1. Строки подання

15 днів з дня публікації заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Детального плану території будівництва мультимодального терміналу з виробничо-перевантажувальним комплексом на території Белзької міської ради, Червоноградського району Львівської області (за межами населеного пункту) (відповідно до п.п. 5,6 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»).

 

      Міський голова                                                        Оксана БЕРЕЗА