БЕЛЗЬКА МІСЬКА  РАДА

ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 LХ чергова сесія   VІII  скликання

Р І Ш Е Н Н Я

 

  08  серпня    2025 року                         м.Белз                                           № 1979

Про затвердження Програми з організації

рятування людей на водних об’єктах

 Белзької міської територіальної

 громади на 2025 - 2029 роки

 

Відповідно до статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», а також беручи до уваги висновки постійних депутатських комісій, Белзька міська рада Львівської області

В И Р І Ш И Л А :

 

  1. Затвердити Програму з організації рятування людей на водних об’єктах Белзької міської територіальної громади на 2025 - 2029 роки, що додається.

 

  1. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань регламенту законності, соціального захисту та медицини.

 

 

 

 

Міський голова                                                                         Оксана БЕРЕЗА

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення  сесії

Белзької міської ради

Львівської області

 від  08 серпня    2025 р. № 1979

Міський голова              __________Оксана БЕРЕЗА

 

 

 

 

Програма

з організації рятування людей на водних об’єктах Белзької міської територіальної громади

на 2025 - 2029 роки

 

 

 

 

Погоджено

   Голова комісії з питань фінансів та планування бюджету Белзької міської ради Львівської області

___________________________

«__»__________ 20_ року

 

 

 

 

Погоджено

Голова комісії  з питань регламенту, законності, соціального захисту та медицини Белзької міської ради Львівської області

________________________

«__» __________ 20__ року

 

 

Погоджено

Начальник  відділу житлово-комунального господарства,

капітального будівництва та інвестицій виконавчого комітету

Белзької  міської ради Львівської області

 _______________ ________

«__» ________ 20__ року

 

 

 

 

Погоджено

Начальник фінансового відділу виконавчого комітету Белзької  міської ради Львівської області

 

______________________

«__» __________ 20__ року

 

 

         

 

м. Белз

2025 рік

 

 

 

 

 

 

 

 

Програма з організації

рятування людей на водних об’єктах Белзької міської територіальної громади на 2025 - 2029 роки

І. Загальні положення

Програма з організації рятування людей на водних об’єктах Белзької міської територіальної громади на 2025 - 2029 роки (далі - Програма) розроблена відповідно до розпорядження Президента України від 14.07.2001 №190/200-рп «Про невідкладні заходи щодо запобігання загибелі людей на водних об’єктах», Правил безпеки людей на водних об’єктах, які затверджені наказом Міністерства внутрішніх справ України від 10.04.2017 №301, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 04 травня 2017 р. за №566/30434 та з метою попередження нещасних випадків, пов’язаних із загибеллю людей на водних об’єктах, спрямована на реалізацію державної політики України в галузі охорони здоров’я, життя населення, використання природного середовища і створення безпечних умов життєдіяльності, відпочинку.

В основу реалізації Програми покладено принцип об’єднання зусиль державних та недержавних органів для розв’язання проблеми загибелі людей на водних об’єктах.

Всі водні об’єкти є чинниками виникнення надзвичайних ситуацій незалежно від пори року.

З метою попередження нещасних випадків, пов’язаних із загибеллю людей на водних об’єктах, здійснено ряд організаційних та практичних заходів, які дозволили знизити кількість загиблих на воді.

Основні причини виникнення надзвичайних ситуацій на водних об’єктах:

  • немає паспортизованих пляжів і відсутність сезонних рятувальних постів;
  • необізнаність людей із правилами поведінки на воді через недостатній рівень інформаційно-профілактичної роботи серед населення;
  • не приділяється належна увага організації культурно-масового, спортивного, оздоровчого відпочинку населення на водних об’єктах;
  • у зв’язку з недостатнім фінансуванням, місця, заборонені для купання, застосування плавзасобів та рибальства, не обладнані попереджувальними та інформаційними знаками;
  • та інше.

Досвід останніх років доводить необхідність координації дій при системному розв’язанні проблем програмними методами. Такий підхід є виправданим і можливим лише за умов:

  • віднесення безпеки населення на водних об’єктах до проблеми виключної важливості;

 

 

  • комплексного підходу до створення умов для безпечної поведінки на водних об’єктах;
  • зміни ідеології вирішення завдань охорони і збереження життя людей на

воді.

Зазначені умови визначають необхідність формування нової ідеології

запобігання загибелі людей на водних об’єктах, запровадження невідкладних заходів шляхом розроблення і реалізації відповідної Програми.

ІІ. Мета та основні завдання Програми

Метою Програми є комплексне розв’язання проблем захисту населення від надзвичайних ситуацій на водних об’єктах, попередження нещасних випадків, пошук та рятування потерпілих на воді людей і створення умов безпечного користування водними об’єктами, у тому числі любительського і спортивного рибальства в інтересах окремої людини та громадськості.

Для досягнення зазначеної мети передбачається вирішити такі основні завдання:

запобігання загибелі людей на водних об’єктах та захист населення у надзвичайних ситуаціях на водних об’єктах;

удосконалення сил та засобів реагування на надзвичайні ситуації на водних об’єктах, їх матеріально-технічне оснащення та підвищення ефективності управління;

підготовка населення і фахівців до дій щодо запобігання та реагування на надзвичайні ситуації на водних об’єктах, проведення пошуку та рятування потерпілих на воді людей.

  1. Запобігання загибелі людей на водних об’єктах та захист населення у надзвичайних ситуаціях на водних об’єктах передбачають:

удосконалення системи взаємодії місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з керівниками підприємств, установ та організацій, які використовують водні об’єкти з виробничою метою або для відпочинку населення, з пошуково-рятувальними службами;

визначення, обстеження і облаштування місць для масового відпочинку на водних об’єктах, купання та любительського вилову риби в літній та зимовий періоди;

удосконалення організації безпечного використання водних об’єктів; удосконалення  системи  зв’язку  та  оповіщення  щодо  надзвичайних

ситуацій та нещасних випадків на водних об’єктах;

своєчасність та ефективність заходів із попередження нещасних випадків і надзвичайних ситуацій на водних об’єктах;

ефективну діяльність системи життєзабезпечення населення у надзвичайних ситуаціях на водних об’єктах.

  1. Удосконалення сил та засобів реагування на надзвичайні ситуації на водних об’єктах, їх матеріально-технічне оснащення та підвищення ефективності управління вимагають:

розроблення типових процедур дій щодо запобігання надзвичайних ситуацій із загибеллю людей на водних об’єктах, проведення пошуку та рятування потерпілих на воді;

удосконалення методів проведення рятувальних робіт під час ліквідації надзвичайних ситуацій на водних об’єктах;

поліпшення форм та методів оцінки обстановки, оперативності та управління під час проведення рятувальних робіт;

створення мережі рятувальних постів у місцях масового відпочинку населення на водних об’єктах, пляжах, прокатних човнових станціях, масового підлідного вилову риби та проведення спортивних заходів.

  1. Підготовка населення і фахівців до дій щодо запобігання та реагування на надзвичайні ситуації на водних об’єктах, проведення пошуку та рятування потерпілих на воді людей визначають необхідність:

організації систематичного інформування населення щодо профілактики нещасних випадків на водних об’єктах, зокрема роз’яснення правил поведінки на воді, надання першої медичної допомоги потерпілим;

визначення безпечних місць масового відпочинку, з орієнтування населення щодо дій у випадках надзвичайних ситуацій на воді;

підготовки та перепідготовки матросів-рятувальників для сезонних рятувальних постів;розробки та випуску плакатів, інструкцій та наочних посібників щодо запобігання нещасних випадків на воді у зимовий та літній періоди.

ІІІ. Основні напрями виконання Програми

Виконання Програми планується здійснити практичною реалізацією організаційних, правових та матеріально-технічних засад, у тому числі:

реєстрація та закріплення водних об’єктів за їх використанням; здійснення комплексної оцінки стану місць відпочинку населення на воді,

наявності та готовності до дій водолазно-рятувальних підрозділів, аварійно- рятувальних мобільних груп, сезонних рятувальних постів у місцях масового відпочинку на воді та місцях спортивного і любительського вилову риби;

ідентифікація і оцінка водних об’єктів, у тому числі паспортизація потенційно небезпечних водних об’єктів та гідроспоруд;

визначення місць масового відпочинку, купання, спортивного і любительського вилову риби, закріплення їх за юридичними особами та їх облаштування;

створення мережі сезонних рятувальних постів;

розроблення і реалізація заходів щодо запобігання надзвичайних ситуацій та загибелі людей на водних об’єктах;

проведення роз’яснювально-профілактичної роботи серед населення, в першу чергу серед дітей та підлітків.

Передбачається удосконалення функціонування сил і засобів запобігання, реагування та проведення рятувальних робіт у випадках надзвичайних ситуацій на водних об’єктах, у тому числі:

розширення мережі сезонних рятувальних постів на водних об’єктах, які використовуються з виробничою або спортивною метою для відпочинку або аматорського риболовства в літній і зимовий періоди;

подальше впровадження комплексу заходів, спрямованих на зниження показників кількості нещасних випадків на водних об’єктах;

 

здійснення інформаційних заходів із запобігання загибелі людей на воді, кризі, які включають використання радіо, преси, попереджувальної наочної агітації (щитів, плакатів), у тому числі в небезпечних для відпочинку на воді місцях;

удосконалення нормативно-правового забезпечення функціонування сил і засобів реагування, приведення їх до постійної готовності;

застосування юридичних прав та штрафних санкцій до осіб, які порушують законодавство з питань запобігання надзвичайних ситуацій та загибелі людей на водних об’єктах;

налагодження системи перепідготовки матросів-рятувальників для сезонних рятувальних постів;

узгодження взаємодії лікувальних закладів охорони здоров’я та підрозділів аварійно-рятувальної служби з надання медичної допомоги потерпілим на водоймищах;

запровадження комплексної системи підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях та профілактики нещасних випадків на водних об’єктах.

  1. Механізм забезпечення виконання Програми

Виконавчий комітет територіальної громади визначає місця масового відпочинку людей на водних об'єктах;

Керівники підприємств, установ та організацій, які використовують водні об’єкти, облаштовують їх відповідно до вимог «Правил охорони життя людей на водних об’єктах України», які затверджені наказом Міністерства внутрішніх справ України від 10.04.2017 №301, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 04 травня 2017 р. за №566/30434, створюють і утримують сезонні рятувальні пости в складі  центральної водолазно-рятувальної служби або іншого підпорядкування, забезпечують їх приміщеннями та рятувальними засобами.

Виконавчий комітет територіальної громади при підготовці проектів бюджетів передбачають видатки на заходи з організації рятування людей на воді та укладають договір із центральної  водолазно-рятувальною службою Львівської області на обслуговування водних об’єктів.

Центральна  водолазно-рятувальна служба Львівської області на підставі договору перед початком купального сезону здійснює обстеження і очищення дна акваторії, відведеної для купання людей, організовує роботу сезонних рятувальних постів у визначених місцях, забезпечує діяльність своїх водолазних підрозділів в режимі постійної готовності, здійснює рятувальні та водолазно-пошукові роботи на всіх водних об’єктах.

 

  1. Джерела фінансування Програми

Фінансування визначених у Програмі заходів здійснюється за рахунок коштів міського бюджету, субвенцій місцевих бюджетів, а також інших джерел, не заборонених чинним законодавством України. Орієнтовний обсяг фінансування Програми визначатиметься щороку з урахуванням його можливостей.

 

  1. Строки виконання Програми

Виконання  Програми   передбачається    здійснити    протягом          2025- 2029років.

VIІ. Очікувані результати від реалізації Програми

У результаті виконання Програми буде забезпечено повноцінне функціонування системи запобігання та реагування на надзвичайні ситуації на водних об’єктах, яке дозволить:

підвищити оперативність та якість інформаційної роботи серед населення з питань безпечного використання водних об’єктів, роз’яснення правил поведінки на воді та надання першої медичної допомоги;

скоротити кількість нещасних випадків на водних об’єктах;

підвищити ефективність проведення пошуково-рятувальних робіт на воді; підвищити ефективність заходів щодо попередження нещасних випадків та

надзвичайних ситуацій на водних об’єктах.

VIІІ. Управління та контроль за ходом виконання Програми

 Контроль за ходом виконання Програми покладено на постійну депутатську комісію з питань регламенту законності, соціального захисту та медицини.

 

   


 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення   сесії Белзької міської ради

Львівської області

від  08 серпня    2025р.№ 1979

Додаток  
до Програми з організації рятування людей на водних об’єктах Белзької
територіальної громади на 2025 - 2029 роки

Перелік завдань та заходів Програми з організації рятування людей на водних об’єктах Белзької територіальної громади на 2025 - 2029 роки

 

з/п

 

Зміст заходу

 

Відповідальні виконавці

 

Джерела фінансування

 

 

 

 

1

2

3

4

 

 

 

1.

Визначення місць масового відпочинку населення на водних об’єктах, купання та аматорського вилову риби, закріплення їх за юридичними особами та

реєстрація

 

Виконавчий комітет

не потребують фінансування

 

 

2.

Облаштування       місць      масового       відпочинку населення на водних об’єктах, пляжах, прокатних

човнових станціях та місцях підлідного лову риби

Виконавчий комітет

місцеві бюджети

 

 

3.

Організація сезонних рятувальних постів на пляжах,

у місцях масового відпочинку населення та підлідної рибалки

Виконавчий комітет

місцеві бюджети

 

 

4.

Обстеження водолазами водоймищ, призначених

для купання, і очищення їх від сторонніх предметів, небезпечних для здоров’я та життя людей

Виконавчий комітет, Центральна водолазно- рятувальна служба Львівської області

місцеві бюджети

 

 

 

 

5.

Виконання заходів центральною водолазно- рятувальною службою Львівської обласної ради із забезпечення рятування людей на водних об’єктах, у тому числі проведення пошуково-рятувальних, аварійно-відновлювальних робіт, контроль за готовністю  місць  відпочинку,  роботи  відомчих

рятувальних постів на пляжах

 

Виконавчий комітет, Центральна водолазно- рятувальна служба Львівської області, виконавчий комітет

 

 

Місцеві бюджети

 

 

-

 

6.

Паспортизація місць масового відпочинку на водних об’єктах, пляжах та надання дозволу для їх відкриття

Органи місцевого самоврядування,

підрозділи Головного управління ДСНС України у Львівській області

місцеві бюджети

 

 

 

 

7.

Здійснення контролю за створенням і організацією чергування сезонних рятувальних постів

Підрозділи Головного управління ДСНС України у Львівськів області, органи місцевого

самоврядування

не потребують фінансування

 

-

 

 

 

8.

 

Реалізація запобіжних заходів щодо недопущення купання у водоймищах, які не мають обладнаних пляжів, сезонних рятувальних постів і у не визначених місцях масового відпочинку

Підрозділи Головного управління ДСНС України у Львівській області, органи місцевого самоврядування

 

 

 

не потребують фінансування

 

 

-

 

9.

Підготовка та атестування матросів-рятувальників

для сезонних рятувальних постів

Головне управління ДСНС України

у Львівській області

не потребують

фінансування

-

 

 

10.

Проведення комплексу заходів щодо дотримання правил безпеки під час проведення фізкультурних, спортивних  та  інших  святково  -  розважальних

заходів на воді

Головне управління ДСНС України у Львівській області, органи місцевого самоврядування

не потребують фінансування

 

-

 

 

11.

Проведення комплексу заходів щодо дотримання правил безпеки на льоду

Підрозділи Головного управління ДСНС України у Львівській області, органи місцевого

самоврядування

Місцеві бюджети

 

-

 

 

 

12.

Розробка та випуск плакатів, буклетів та текстів щодо запобігання загибелі та травматизму людей на воді в літній та зимовий періоди, інші заходи з інформування юридичних і фізичних осіб, у тому числі про вимоги документів щодо охорони життя

людей на водних об’єктах України і заходів безпеки на воді, контроль за їх виконанням

 

Головне управління ДСНС України Львівській області, органи місцевого самоврядування

 

 

Місцеві бюджет

 

 

13.

Проведення комплексу заходів щодо безпеки людей в місцях масового відпочинку на водних об’єктах під

час купання та любительського рибальства

Підрозділи Головного управління ДСНС України Львівській області, райдержадміністрація, органи місцевого самоврядування

не потребують фінансування

 

 

 

 

 

 

 

 

Всього:

-

 

 

 

                                    Міський голова                                                                           Оксана БЕРЕЗА

 

Номер рішення 1979
Дата прийняття рішення 2025-08-08
Чинність Чинне
Галузь Земельні відносини
Скликання 8
Номер сесії 60
Поширити: